RSS

Mukaddimah ^^

Fighting has been enjoined upon you while it is hateful to you. But perhaps you hate a thing and it is good for you; and perhaps you love a thing and it is bad for you. And Allah Knows, while you know not.
Al-Baqarah:216

Yang Tersirat: Kisah panda untuk dunia..


Dengan Nama Allah
Assalamualaikum

Tetiba je nak blogging balik.. hahahha.. mcm angin monsun je aku nie.. kejap ade mood nak blogging.. kejap takdek.. tapi mood baru nie hilang lepas artikel aku kene reject oleh Apesal.. hahha.. sebenarnyer mase tu tengah busy dengan Projek Sarjana Muda ngan Plant Design.. so kononnya nak stop kejap lepas dua post tu sebelum sambung balik.. last2 terus stop blogging.. dekat dua bulan kot.. bile cek balik baru nie baru perasan Autoplay tu membuatkan blog aku jadi sewel.. patutlah kene reject.. by the way.. berbalik pada kisah panda



Panda sinonim ngan China.. tapi juga sinonim ngan WWF.. bukan worl wrestling yer.. tapi World Wildlife Fund. But sekarang dah bergelar Worl Wide Fund for Nature. Panda adalah maskot WWF. Panda dalam logo WW ini adalah Giant Panda yang bernama Chi Chi, dibawa dari China ke London pada tahun yang sama WWF ditubuhkan (1961).  Disebabkna Chi Chi adalah satu-satunya panda yang berada di Barat sewaktu itu, dan panda adalah haiwan yang terancam sesuai dengan peranan WWF dalam menggerakkan usaha melindungi alam dan haiwan liar, maka Chi Chi telah dipilih sebagai maskot sampai lah ke hari ini. Panda juga dipilih kerana WWF nakkan keistimewaan impak dalam cetakan hitam putih.. mungkin kerana risalah waktu tu takdek yang berwarna lagi.

Kalau Malaysia nak tubuhkan Yayasan yang serupa.. aku sarankan gunalah haiwan yang sinonim ngan Malaysia.. Gajah ke.. tapir ke.. jangan lembu sudahlah.. hahahha Banyak usaha yang dilakukan WWF.. walaupun tak seradikal GreenPeace, tapi tetap ade usaha tu.. cer tengok poster diorang nie... penuh mendalam maksud yang tersirat disebalik kempen diorang nie..

























Sumber:
 Wikipedia seperti hyperlink di keyword2 tertentu
Conteng2Kreatif  




0 Responses to "Yang Tersirat: Kisah panda untuk dunia.."

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors