RSS

Mukaddimah ^^

Fighting has been enjoined upon you while it is hateful to you. But perhaps you hate a thing and it is good for you; and perhaps you love a thing and it is bad for you. And Allah Knows, while you know not.
Al-Baqarah:216

Valentine itu haram... SIS yang sesat dan umat Islam yang tak mcm Islam..


ASSALAMUALAIKUM
DENGAN NAMA ALLAH

Tetiba je nak tulis entry nie... so far masih busy... tak sempat lagi nak visit blog lain yang sebelum nie visit blog aku... ish.. tadi baru siap assignment... sedang sibuk aku struggle nak buat assignment and memikirkan tanggungjawab lain yang mendatang ade la mcm promosi valentine kat fb dan blog2...
dan yang sedihnyer orang Islam plak yang beriya nak sambut..
Umat Islam sambut valentine melebih2 dari yang bukan islam... tak tau la nak cakap.. aku bukan nak bawak keluar hadis or dalil kat sini.. tak jugak nak berhujah panjang lebar... tapi sedih dan sedih... doiorang tau haram tapi bagi banyak alasan untuk menghalalkan...
bira aku bagitau...SESIAPA YANG SAMBUT VALENTINE NIE TAK DEK OTAK SEBAB HANYA MENYAYANGI INSAN LAIN SEHARI JE.. HARI LAIN TAK SAYANG...
(kan dan terkasar bahasa)
Islam sangat menganjurkan kita menyayangi sesama manusia tapi bukan sehari je.. tiap2 hari dan ade care yang lebih suci untuk kita menyayangi orang lain.....
Valentine haram disambut umat islam sebab ia berkaitan dengan kristian walaupun sejarah dan kajian mengatakan tak dek kaitan pown...
kalu tak dek kaitan dengan kristian pown valentine adalah haram seharam kelab malam sebab menganjurkan zina.. korang yang tak setuju toksah cakap banyak... memang dah haram...
Tapi ade gak yang menyokong valentine atas nama Islam menganjurkan kasih sayang... SIS yang aku tengok sudah terang lagi bersuluh sesat nie sibuk menghalalkan valentine... ISH ISH ISH...
LAgi satu aku sedih orang Islam sekarang dah tak macam orang Islam... liberal la kononnyer.. padahal sekular.. memisahkan agama dan urusan harian .. dan yang lebih dahsyat lagi ade yang menghalalkan apa yang haram... Subahanallah... sabor je la...


Gambar kat atas nie aku terjumpe semase dok nak bukak2 blog orang lain.. lupe plak nak ambik link... dari fb sebenarnyer.... aku tak yang citer pown korang dah boleh agak... ape lah nasib umat negara itu kalau ulamak mereka yang sesat... ish3...


0 Responses to "Valentine itu haram... SIS yang sesat dan umat Islam yang tak mcm Islam.."

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors